בדיקת רופא שיניים

בדיקה אצל רופא שיניים

ללכת לרופא שיניים עלולה להיות חוויה מפחידה. אבל עם מצבים הקשורים לחרדה אחד מכל חמישה אוסטרלים יחווה במהלך חייו, ללכת לרופא שיניים הוא רע הכרחי.

עבור אנשים רבים, פנייה לרופא שיניים היא חלק שגרתי בחיים. אנחנו הולכים לבדיקות ולעבודות שיניים כל שישה חודשים בערך. עבור אנשים מסוימים זו לא אופציה, גם בגלל קושי כלכלי או מגבלות פיזיות כמו מיומנות או בעיות ניידות.

בדיקת שיניים יכולה לעבור את כל ההיבטים של בריאות הפה שלך ולספר לרופא השיניים על כל כאבי שיניים, חורים, מחלת חניכיים וכל דבר לא נעים שאורב לך בפה. זו יכולה להיות גם הזדמנות עבורם לנקות את השיניים ולשפר את הנשימה!

מהי בדיקת רופא שיניים ?

בעת בדיקת מטופל, רופא השיניים מחפש עששת וחורים בשיניים.

רופא השיניים יבדוק גם שחיקת שיניים ומחלות חניכיים, ולאחר מכן יבדוק סתימות או כתרים קיימים. רופא השיניים יכול לבדוק אם יש סדקים או שברים בשיניים.

מטופלים המבקרים אצל רופא שיניים לבדיקת שיניים ייבדקו בדרך כלל לאיתור חורים בשיניים וסימנים אחרים של עששת. במהלך הבדיקה יחפשו רופאי השיניים גם סימנים למחלת חניכיים. הם גם יבדקו את הנשיכה של המטופל, ויבצעו צילומי רנטגן כדי לזהות בעיות קיימות עם עצמות או מפרקים שעלולות לתרום לעששת.

בדיקת רופא שיניים

אנשים עם בעיות שיניים מחפשים לרוב רופא שיניים. אנשים יכולים לקבל טיפול שיניים מכל רופא שיניים שהם רוצים, אבל חשוב להגיע לבדיקת רופא השיניים הטובה ביותר.

בדיקה על ידי רופא שיניים תכלול בדיקת הפה והשיניים וכן בדיקת הלשון. רופא שיניים עשוי לבקש ממך לפתוח את הפה ולמשוך את הלשון החוצה, לנשוך משהו שנקרא "מסך סתימה" או "גוש נשיכה", להסיר רובד מהשיניים עם מברשת קטנה או בדיקה, ולבדוק אם יש חורים בשיניים או אחר. בעיות.

ידוע שרופא שיניים משתמש במגוון כלים וטכניקות בעת בדיקת הפה והשיניים.

רופאי שיניים

רופאי שיניים משתמשים בדרך כלל בכלי שיניים כדי לבחון את הפה של המטופלים שלהם. רופא השיניים יצלם צילומי רנטגן של פיו של המטופל ויסקור אותם עם המטופל (רופאי שיניים שונים משתמשים בשיטות שונות לבדיקת השיניים).

רופא השיניים ינקה את שיני המטופל, יבצע את כל העקירות הנדרשות, ימלא חללים ויבצע בדיקות שיניים קבועות. המסקנה של בדיקת שיניים מסוכמת לעתים קרובות בדוח כתוב לעיון עתידי הן על ידי רופא השיניים והן על ידי ספקי שירותי בריאות אחרים.

בדיקת רופא שיניים היא תהליך של הערכת מצב השיניים והחניכיים של האדם, וזיהוי כל בעיות שיניים שעשויות להזדקק לטיפול. רופאי שיניים מבצעים בדרך כלל בדיקה יסודית לאחר שמטופל התראיין כדי לברר את ההיסטוריה הרפואית שלו וכדי לקבל תחושה כללית כיצד הם מציגים את עצמם.

בדיקות שיניים שונות מבוצעות מסיבות שונות. לדוגמה, בדיקה שגרתית עשויה להימשך שתי דקות אך ביקור חירום עשוי לקחת הרבה פחות זמן. זו הסיבה שרופאי שיניים בדרך כלל מספקים הערכה מראש לפני תחילת עבודה כלשהי, כדי שהמטופלים ידעו למה לצפות בביקורם במשרד.

שאלות בבדיקת רופא שיניים

זוהי רשימה של שאלות שאתם צריכים לצפות להישאל על ידי הרופא בעת בדיקת רופא שיניים.

  1. מתי הייתה הבדיקה האחרונה שלך?
  2. האם השתמשת בחוט דנטלי באופן קבוע?
  3. באיזו תדירות אתה מצחצח?
  4. איך מצחצחים שיניים?
  5. מהי התזונה שלך לגבי דברים שעלולים לגרום לעששת או למחלות חניכיים?
  6. האם יש לך היסטוריה של בעיות שיניים? אם כן, מה הם היו וכיצד טופלו?
  7. האם למישהו במשפחתך יש היסטוריה של בעיות שיניים או שעברו לאחרונה עבודת שיניים כלשהי (סתימות, כתרים)?
  8. האם אתה לובש כתפיות או תומכים מכל סיבה שהיא, כגון לאחר יישור שיניים

לקבלת הטבה /ייעוץ / מידע אנא השאירו פרטים​

נושאים באתר

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה