השתלות שיניים ללא עצם

איך עושים השתלות שיניים ללא עצם

שתלים דנטליים נטולי עצם הם סוג של שתל אשר מונח במקום שורש השן. הם עשויים ממתכת ומחומר קרמי.

היתרונות לסוג זה של שתל כוללים:

  • הוא יישאר במקום כשאתה אוכל או מדבר, כך שאין צורך בברגים ארוכים יותר,
  • ניתן להחליף את השתלות העצם במילוי עצם, מה שאומר שאינך צריך לעבור את התהליך הכואב של קצירת העצם שלך,
  • אתה גם לא צריך לדאוג מזיהומים או תגובות עם המערכת החיסונית שלך מכיוון שהיא אינה מכילה רקמה חיה.

השתלות שיניים ללא עצם

השתלות שיניים ללא עצם

בעבר השתלות שיניים יוצרו לרוב מטיטניום. זה עזר להימנע מטכניקות השתלת עצם שדרשו לעתים קרובות ניתוחים כואבים. אבל ככל שהביקוש לשתלים גדל, נוצר צורך בפתרון בר-קיימא יותר.

בתגובה לכך, חוקרי הרווארד יצרו חומר חדש בשם הידרוג'ל – שעשוי מ-92% מים ו-8% פוליאתילן גליקול – שניתן להשתמש בו במקום טיטניום בשתלים דנטליים.

השתל הדנטלי הוא מוט מתכתי דק המוחדר לעצם הלסת כדי לעגן שן מלאכותית או תותבת יתר למקומה. שתלים דנטליים נטולי עצם הם מוטות דקים העשויים מסגסוגות טיטניום ומתכות אחרות.

שתלים דנטליים לחסרי עצם

שתלים דנטליים לחסרי עצם מתייחסים לסוג שתל המושתל ישירות בעצם הלסת, ללא צורך בהשתלת עצם או הסרת עצם.

סוג זה של שתל הוא אידיאלי עבור אנשים שאיבדו את השיניים שלהם ויש להם מעט עצם בלסת. זה טוב גם לאנשים עם סוגים מסוימים של מחלות חניכיים ואלה עם לסתות מקוצרות מאוד.

השתלת שיניים היא אחת הדרכים היעילות ביותר להחליף שיניים. שתלים הם עמודי טיטניום, אשר ממוקמים באופן כירורגי בעצם הלסת שלך כדי לספק בסיס יציב שנראה ומתפקד כמו שורש שן טבעי. שתלים מספקים התאמה טובה יותר מאשר תותבות או גשרים, והם מחזיקים מעמד זמן רב יותר מכיוון שהם מעוגנים היטב בעצם הלסת שלך.

שתל דנטלי ללא עצם הוא סוג של שתל דנטלי שבו העצם אינה נדרשת לתמוך בשיקום. בסיס מתכת מוצמד בניתוח לעצם הלסת ובורג מוחדר לעזר מהפה. הבורג מהפה עובר דרך חור בשיניים העליונות או התחתונות ומתברג לשתל דנטלי עליון או תחתון שהונח בעצם הלסת.

ניתוח זה פותח במקור כטיפול לאנשים שאיבדו את הלסתות או את הלסת העליונה והתחתונה עקב ניתוח סרטן, אך כיום הוא משמש לעתים קרובות יותר כתחליף לחולים שאיבדו את כל השיניים שלהם.

השתלות שיניים הן אפשרויות טיפול נפוצות עבור אנשים שאינם יכולים ללבוש שיניים תותבות עקב חוסר עצם בפה. שתלים דנטליים אינם מכילים מתכת כלשהי, בניגוד לתותבות מסורתיות העשויות ממתכת או חרסינה שהתמזגו על גבי מסגרות מתכת.

השתלת שיניים ללא עצם תהיה אופציה אטרקטיבית עבור אנשים הזקוקים להחלפה אך אין להם מספיק עצם טבעית לתמוך במכשיר. הפרויקט יכלול הסרה כירורגית של חלק מהלסת של המטופל ושימוש בסיכות מתכת וברגים כדי לחבר אותה בחזרה לפני החדרת השתל.

השתלים מורכבים משני חלקים עיקריים: בורג טיטניום עם פקק זהב או קרמי בקצה אחד, ומוט ארוך ודק עם חוטים בקצה אחד שמתחבר לבורג. המוט מושחל כך שניתן להבריג אותו על הבורג עם כלי עבודה ידניים כגון בורג

לקבלת הטבה /ייעוץ / מידע אנא השאירו פרטים​

נושאים באתר

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה